تاریخچه
یکشنبه, 08 مهر 1397 07:14 اتاق بازرگانی صنایع معادن کشاورزی تاریخچه

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی چهارمحال و بختیاری بعد از برگزاری اولین انتخابات هیأت نمایندگان رسماً از سال 75 فعالیت خود را آغاز کرد.
اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری، باوجود مشکلات فراوان در ابتدای فعالیت توانست به فعالیت‌های جاری از قبیل صدور کارت بازرگانی ،گواهی مبداء و صدور کارت عضویت بپردازد و اکنون خدمات ارائه شده به فعالان اقتصادی، تجار و بازرگانان در سال‌های اخیر رشد چشمگیر داشته است، میز خدمت اتاق بازرگانی استان نیز به جهت تهسیل در ارائه خدمات به مراجعه‌کنندگان در سال 1402 راه‌اندازی شد.
ارتباطات برون مرزی و اعزام هیأت‌های تجاری و بازاریابی از سال 1385 توسط واحد بین‌الملل اتاق بازرگانی به‌منظور بسط و گسترش روابط تجاری و اقتصادی و تولیدی بین صنعتگران، تولیدکنندگان و تجار چهارمحال و بختیاری با کشورهای دیگر از جمله اسپانیا، هندوستان، کویت، امارات متحده عربی، بلغارستان، روسیه، ارمنستان با اعزام و پذیرش هیأت‌های تجاری آغاز و هم‌چنان ادامه دارد.
بسترسازی در زمینه شرکت در نمایشگاه‌های اختصاصی جمهوری اسلامی ایران و نمایشگاه‌های بین المللی در کشورهای دیگر و حضور موثر در تشکیل شرکت نمایشگاه بین‌المللی چهارمحال و بختیاری از دیگر فعالیت‌های اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی استان بوده است .
ملاقات با مسئولان مرتبط در حوزه اقتصاد در سطح ملی و استانی، دیدار با سفرا و رایزنان بازرگانی کشورهای خارجی و همچنین رایزنان بازرگانی مستقر در سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی ایران، نقش مهمی را در توسعه تجارت و صنعت استان ایفا کرده است.
کمیسیون‌های تخصصی اتاق بازرگانی، صنایع،‌ معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری پویاتر از گذشته در حال فعالیت هستند، مهمترین مباحث اقتصادی، تولیدی، بانکی و گمرکی استان در این کمیسیون‌ها با حضور مدیران بخش دولتی و خصوصی مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد و مصوبات خوبی نیز در راستای حل مشکلات فعالان اقتصادی، تجار و بازرگانان اخذ می‌شود.
تاسیس مرکز داوری اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری از دیگر فعالیت‌های اتاق بازرگانی استان به‌شمار می‌رود، فعالان اقتصادی می‌توانند در قراردادهای خود شرط داوری را اضافه کنند، در اینصورت اگر اختلافی فی‌مابین طرفین قرارداد صورت بگیرد، طرفین می‌توانند، داوری مشکل خود را به مرکز داوری اتاق بازرگانی استان بسپارند.

بخش آموزش اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری با برگزاری سمینارها و دوره‌های آموزشی تخصصی در خصوص موضوعات مختلف از جمله مباحث به واردات و صادرات کالا ، بیمه، امور گمرکی، اعتبارات اسنادی ، بازاریابی، فن بیان، مدیریت فروش، مدیریت بازرگانی خارجی، اصول و فنون مناسبات تجاری، ترخیص کالا و آشنایی با بازار سرمایه ایران، مالیات، تجارت و ... در راستای توانمندسازی فعالان اقتصادی گام می‌دارد و همچنین با برگزاری دوره‌های آموزش زبان انگلیسی گام مهمی در زمینه آموزش اعضای خود نیز برداشته است .
واحد پژوهش و مرکز بهبود کسب و کار اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری نیز در دور جدید هیات نمایندگان اتاق بازرگانی راه‌اندازی شد، عارضه‌یابی مشکلات واحدهای تولیدی در راستای بهبود فضای کسب و کار، بخشی از اقدامات این واحدها است.
همچنین اتاق بازرگانی استان با تشکیل شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی چهارمحال و بختیاری و استقرار دبیرخانه آن در اتاق بازرگانی، تاکنون مصوبات بسیاری در راستای احقاق حقوق بخش خصوصی و بهبود فضای کسب وکار داشته است.
امید است با توکل به ایزد منان و تلاش بیشتر تمامی اعضای اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری، هیأت نمایندگان ، هیأت رئیسه و کارکنان، فعالیت‎‌‎های اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان روز به‌روز بیشتر و مثمرتر شود.

Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید